Ogólnie o technikach grzewczych - O klimatyzacji

pompy ciepła gdańsk

Przeglądy domowej klimatyzacji

Domowa klimatyzacja wymaga regularnych przeglądów. Ich przeprowadzanie pozwala na dokładną ocenę jej stanu i określenie czy wymaga ona jakichś napraw. Jest to bardzo ważne, ponieważ nawet drobne usterki systemu klimatyzacji mogą zakł

Ogólnie o technikach grzewczych - O klimatyzacji pompy ciepła gdańsk
ócać poprawność jej działania i sprawiać, że nie będzie ona dobrze spełniała przewidzianych dla niej funkcji. Bardzo ważne pod tym względem jest regularne jej odgrzybianie. Pozwoli ono na oczyszczenie całego systemu klimatyzacji i przedłużenie jej okresu przydatności do użytku. Przeglądy domowej klimatyzacji przeprowadzane są również wówczas, gdy jej właściciele zwracają uwagę na niezbyt sprawne jej funkcjonowanie. Może ona niedostatecznie obniżać domową temperaturę lub sprawiać, że jest ona za niska dla niektórych domowników.


Montaż wygodnych klimatyzatorów domowych

Najbardziej wygodne klimatyzatory domowe mają to do siebie, że ich montaż jest bardzo prosty. Wśród takich klimatyzatorów wyróżnić można urządzenia wiszące i stojące, które mogą być używane bez żadnych przeszkód przez kilka czy nawet kilkanaście lat. Nie zmienia to jednak faktu, że nawet najlepszej jakości klimatyzatory mogą od czasu do czasu wymagać jakiegoś rodzaju napraw. Najbardziej proste z napraw mogą być wykonywane samodzielnie, natomiast bardziej skomplikowane muszą już być przeprowadzane przez profesjonalistów. Jest to bardzo ważne, ponieważ niesprawne klimatyzatory mogą nawet szkodzić zdrowiu poszczególnych domowników. Tymczasem najlepszej jakości tego rodzaju urządzenia doskonale wpływają na poprawę komfortu cieplnego domowych pomieszczeń.


Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja



© 2019 http://o-klimatyzacji.mikinka.com.pl/